Stadin tarhaajat ja hunajafrendit ry:n 10-vuotisjuhlaseminaari järjestettiin Karjalatalolla Helsingissä lauantaina 9.10.2021. Seminaari ja kahvitilaisuus olivat ilmaisia kaikille.

10-vuotisjuhlaseminaarin ohjelma

• 13:00 Juhlan avaus, puheenjohtaja Sanna Kängsep
  • 13:05 Helsingin kaupungin tervehdys, apulaispormestari Anni Sinnemäki
  • 13:15 SML:n tervehdys, puheenjohtaja Hannu Luukinen
  • 13:25 Stadin tarhaajien perustajajäsen ja pitkäaikainen puheenjohtaja Merja-Riitta Laurila kertoo meille kaupunkitarhauksen historiasta otsikolla Raastuvan penkiltä osaksi Helsingin kaupunkikulttuuria. Stadin tarhaajat ja mesila.fi.
  • 14:15 Kaupunkitarhauksen tulevaisuus, Aapo Reuter. Humblebee Housing Project.
  • 15:00 Kahvitauko ja hunajamaistelu
  • 15:30 EKM-rokotetta mehiläisille kehittänyt tutkijatohtori Dalial Freitak kertoo meille työstään mehiläisten terveyden ja rokotekehittelyn parissa (luennosta jaetaan tiivistelmäkäännös, ja keskustelua tulkataan tarvittaessa).
    Maailman ensimmäinen hyönteisrokote suojaa mehiläisiä taudeilta.
  • 16:30 Kimalaiset jalkapalloilemaan opettanut tutkijatohtori Olli Loukola esittelee meille uusimpia tutkimuksia mesipistiäisten älykkyydestä ja ongelmanratkaisukyvystä. Maailmankuulu kimalaistutkija: Tiedon jakaminen kunniaan.
  • 17:30 Palkitsemiset ja muistamiset. Tilaisuuden päätös, puheenjohtaja Sanna Kängsep.

Iltajuhla

Seminaari päättyi iltajuhlaan.

• Tervetuliaismalja
  • Ruokailu (Juhla buffet)
  • Musiikista vastasi haitaristi Joose Ojala, sekä panhuilusti Helena Taskila.